Gmail Inlogprobleem bij Mailprogramma

 

Als u op een kwade dag, in uw mailprogramma uw mail van Gmail, niet meer wil openen en dat u de volgende melding krijgt:

 

 

Foutmelding (ondanks, dat het Emailadres en Wachtwoord wel OK zijn)

 

 

In het bericht, staat o.a. de volgende fouten:

Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC91

 

En ook, nadat u het juiste E-mailadres en Wachtwoord heeft ingevuld, blijven bovenstaand schermen steeds komen.

 

U moet een paar dingen controleren:

1. Doet Internet het?

2. Kunt u via Google en de knop Gmail, wl bij uw mail?

 

Als dat het geval is, dan is er grote kans, dat bij Gmail de zg. Authenticatie in twee stappen is ingeschakeld, als een extra beveiliging van uw mail account.

 

Waardoor zijn uw beveiligingsinstellingen veranderd?

 

Dat kan gebeuren, als u via een vreemde computer, via Google, uw Gmail account hebt geopend.

 

Authenticatie in twee stappen uitschakelen

Werkten uw e-mailclient en applicaties niet meer toen u, of iemand anders, authenticatie in twee stappen inschakelde? Maak u geen zorgen.

 

Met applicatiespecifieke wachtwoorden kunt u applicaties en apparaten die toegang tot uw Google-account moeten hebben, binnen enkele minuten weer aan de praat krijgen.

 

Probeer via Google in te loggen bij uw Gmail account.

 

 

Dag staat een mail met als titel: Google-account: inlogpoging geblokkeerd

Open deze mail.

 

 

Bij: Als u dit was

Klik op de link: https://www.google.com/settings/security/lesssecureapps

 

 

Apps met lagere beveiliging

Toegang voor apps met lagere beveiliging

 

Klik op: Inschakelen


 

Wanneer u gaat naar Google/Gmail, ziet u dat er een mail is binnengekomen, met als titel:

Google-account: toegang voor minder veilige apps is ingeschakeld.

 

Vanaf nu kan ik mijn mail weer openen in het Mailprogramma.

 

 

Bovenstaande mail, is ontvangen, ter bevestiging van het uitschakelen van authenticatie in twee stappen.

 

Zie ook:

https://support.google.com/accounts/answer/1064203?hl=nl

 

vrijdag 18 maart 2016