Data op D zetten

 

Wanneer uw PC beschikt over een harde schijf, die tenminste in twee delen is verdeeld, is het verstandig, om alle Data, zoals: Afbeeldingen, Documenten, Mail, Muziek, Video's en dergelijke op te slaan op D:, dus NIET op C:, wat de standaard locatie is.

 

Waarom is dat verstandig?

Wl, stel dat uw PC getroffen is door een Virus, en dat uiteindelijk de enige mogelijkheid, om de PC weer normaal te laten werken, is om Windows opnieuw te installeren.

(En NEE, nooit over de oude installatie heen!) dan bent u ALLES kwijt, dat u aan Data op de C: had staan!

 

Maar als de Data al op D: stond, dan blijft deze Data gewoon behouden!

 

Als de harde schijf van uw PC maar een gedeelte, C: heeft, vraag dan even een kennis, die daar handig in is, om de schijf in twee delen te maken, dat is op zich niet erg moeilijk, maar valt buiten dit verhaal.

 

Wanneer u in Word een Document maakt, zal dat standaard worden opgeslagen op

C:\Gebruikers\Gebruiker\Mijn Documenten.

 

Maak op D: een nieuwe map, genaamd: Documenten

 

 

Kies: Bestand en dan Opslaan als

 

 

Klik NIET op Mijn documenten, maar op: (Mijn) Computer

 

 

Klik dan op: Data1 (D:)

 

 

Klik dan op: Documenten

 

 

Controleer de Bestandsnaam

 

Klik op: Opslaan

 

Het is ook mogelijk, om uw documenten standaard in de map Documenten, op D: op te slaan en dat gaat als volgt:

 

 

Open Word 2003, ga naar: Extra en klik op: Opties (zie rode kader)

 

 

Klik op: Tabblad Bestandslocaties (zie rode kader)

 

 

Via Wijzigen kunt u opgeven, wat de standaard opslaglocatie moet worden. (zie rode kaders)

 

Als u bovenstaande handleiding volgt, dan komen Documenten voortaan te staan op D:, in de map Documenten.

 

Ik wens u succes!

 

donderdag 14 september 2017